Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μην καταργηθεί το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, αλλά να συνεχίσει να λειτουργεί ως αυτοτελές Ίδρυμα «έβγαλε» τους φοιτητές στους δρόμους της Κοζάνης.
Θεωρώ χρέος μου να τοποθετηθώ δημόσια για πολλαπλούς λόγους, κυρίως όμως για έναν που θεωρώ ιδιαίτερα κρίσιμο. Η τοπική κοινωνία δεν έχει αντιτιθέμενα συμφέροντα με τους φοιτητές. Σε ένα θέμα όπως αυτό της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχουν σίγουρα διαφορετικές προσεγγίσεις, αυτές όμως διαπερνούν οριζόντια τόσο την τοπική κοινωνία όσο και τη φοιτητική κοινότητα. Συσχετίζονται και απορρέουν από ιδεολογικές, πολιτικές και γιατί όχι κοινωνικές διαφορές. Όπως επίσης υπάρχουν... και ιδιοτελείς προσεγγίσεις αμφίπλευρα , αλλά ο κοινός τόπος των πολλών είναι το γενικό, το δημόσιο συμφέρον.
Δεν ξέρω κανέναν συμπολίτη μου που να επιθυμεί ή και να επιδιώκει την υποβάθμιση των πτυχίων που δίνει το Πανεπιστήμιο μας. Τουναντίον, ξέρω πολλούς πάρα πολλούς, που θέλουν το Πανεπιστήμιο μας όπως και το ΤΕΙ μας να αποκτήσουν φήμη, να γίνουν ανταγωνιστικά.
Δεν ξέρω, όμοια, κανέναν φοιτητή που να αδιαφορεί για την ανάπτυξη και την ευημερία της Δυτικής Μακεδονίας. Τουναντίον, ξέρω πολλούς, πάρα πολλούς που σπούδασαν εδώ και αγάπησαν τον τόπο μας και ξέρω ακόμη περισσότερους που μετά από τις σπουδές τους γίναν ένα μ’ εμάς και ζουν μαζί μας, είναι συμπολίτες μας.
Η πρωτοφανής, μικροπολιτική και εν τέλει απαράδεκτη διασπορά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε περίπου 70 πόλεις δεν έχει ως τυπικό παράδειγμα τη Δυτική Μακεδονία.
Τόσο το Πανεπιστήμιο όσο και το ΤΕΙ έχουν πολύχρονη παρουσία και οι λόγοι είναι απλοί. Η Δυτική Μακεδονία είναι η μοναδική Περιφέρεια που δεν «βλέπει» θάλασσα και λόγω κλιματολογικών συνθηκών ο πρωτογενής τομέας έχει χαμηλή συνεισφορά στο περιφερειακό ΑΕΠ. Με κριτήριο την ισόρροπη ανάπτυξη η εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης για τη Δυτική Μακεδονία με ορθολογικά κριτήρια, επιλογή που ενισχύεται τόσο από το εξαντλήσιμο των ενεργειακών της αποθεμάτων όσο και από το γεγονός της γειτνίασής της με δύο κράτη.
Οι σημερινοί φοιτητές είναι οι αυριανοί επιστήμονες και ταγοί της κοινωνίας μας και έχουν δικαίωμα να ζήσουν σε μια καλύτερη πατρίδα, αλλά και χρέος να είναι πρωταγωνιστές. Με σεβασμό προς τη νιότη και περίσκεψη προτείνω:
· Να μαστε δίκαιοι, γιατί αυτό αποτελεί καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.
· Να μαστε εραστές και διάκονοι του ορθού λόγου, γιατί αυτό επιβάλει η επιστημονική σκέψη.
Με αυτές τις ιδέες αγωνίστηκα για να παραμείνουν και να ενισχυθούν το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ στον τόπο μας.
Με τις ίδιες ιδέες θα ταν παράλογο να δηλώσω κριτικός ή αδιάφορος στην αγωνία των φοιτητών.
- Η άμεση ενίσχυση σε διδακτικό προσωπικό των δύο πολυτεχνικών τμημάτων και ιδιαίτερα του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών .
- Η άμεση ένταξη των κτιριακών εγκαταστάσεων στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Π.Ε.Π.) Δυτικής Μακεδονίας και το ξεμπλοκάρισμα του ρυμοτομικού στο ΣτΕ.
- Η ενδιάμεση λύση του κτιριακού για δύο χρόνια για να υπάρξει άμεση βελτίωση των συνθηκών.
- Η πρόσκληση στους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης να θεωρούν συμμάχους τους φοιτητές στον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο , είναι θέσεις που πιστεύω και αγωνίζομαι γι αυτές δίπλα και μαζί με τους φοιτητές.
Σε ό,τι αφορά το Σχέδιο Αθηνά, έχω δύο επισημάνσεις :
1. Η Συνομοσπονδία Πανεπιστημίου και ΤΕΙ είναι εγχείρημα καινοτομίας και συνέργειας. Αν επιτύχει ανοίγει δρόμους για όλη την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα . Αν αποτύχει τα δύο Ιδρύματα θα επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση, αφού παραμένουν αυτοτελή.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο να καλλιεργούνται σε αυριανούς επιστήμονες φοβικές προσεγγίσεις στο καινούριο και το καινοτόμο.
2. Η πιο χειροπιαστή εξέλιξη του Σχεδίου Αθηνά σε ό,τι μας αφορά είναι η μετεξέλιξη των δύο Πολυτεχνικών Τμημάτων σε Πολυτεχνική Σχολή με την ίδρυση ενός ακόμα Τμήματος με προφανείς θετικές συνέπειες στη δημιουργία κρίσιμων μεγεθών που συνιστούν Ακαδημαϊκή και φοιτητική κοινότητα.
Είναι τουλάχιστον υπερβολικό να «κηδεύεται» η Πολυτεχνική Σχολή Κοζάνης, αφού μόλις τώρα δημιουργείται.
Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες.
Οι προκλήσεις πιστεύω βαθιά πως βρίσκονται στον κοινό μας αγώνα και στις ρήξεις με συντηρητικές λογικές. Αναρωτιέμαι γιατί το νέο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος να μην είναι ξενόγλωσσο;
Κι ακόμη γιατί να μην ξεκινήσουμε από τώρα μετατρέποντας συντεταγμένα τα μεταπτυχιακά των δύο υφιστάμενων Τμημάτων σε ξενόγλωσσα;
Ανταγωνιστικά Ιδρύματα και πτυχία με ταυτότητα θα έχουμε συμμαχώντας με την τόλμη και την πρόοδο και όχι με τη συντήρηση και την μετριοκρατία.
Να δώσουμε φοιτητές και τοπική κοινωνία το δικό μας νόημα στο νεανικό σύνθημα: «Το Πολυτεχνείο ήταν μόνο η αρχή».
Πάρις Κουκουλόπουλος
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ της Π.Ε. Κοζάνης
Θεωρώ χρέος μου να τοποθετηθώ δημόσια για πολλαπλούς λόγους, κυρίως όμως για έναν που θεωρώ ιδιαίτερα κρίσιμο. Η τοπική κοινωνία δεν έχει αντιτιθέμενα συμφέροντα με τους φοιτητές. Σε ένα θέμα όπως αυτό της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχουν σίγουρα διαφορετικές προσεγγίσεις, αυτές όμως διαπερνούν οριζόντια τόσο την τοπική κοινωνία όσο και τη φοιτητική κοινότητα. Συσχετίζονται και απορρέουν από ιδεολογικές, πολιτικές και γιατί όχι κοινωνικές διαφορές. Όπως επίσης υπάρχουν... και ιδιοτελείς προσεγγίσεις αμφίπλευρα , αλλά ο κοινός τόπος των πολλών είναι το γενικό, το δημόσιο συμφέρον.
Δεν ξέρω κανέναν συμπολίτη μου που να επιθυμεί ή και να επιδιώκει την υποβάθμιση των πτυχίων που δίνει το Πανεπιστήμιο μας. Τουναντίον, ξέρω πολλούς πάρα πολλούς, που θέλουν το Πανεπιστήμιο μας όπως και το ΤΕΙ μας να αποκτήσουν φήμη, να γίνουν ανταγωνιστικά.
Δεν ξέρω, όμοια, κανέναν φοιτητή που να αδιαφορεί για την ανάπτυξη και την ευημερία της Δυτικής Μακεδονίας. Τουναντίον, ξέρω πολλούς, πάρα πολλούς που σπούδασαν εδώ και αγάπησαν τον τόπο μας και ξέρω ακόμη περισσότερους που μετά από τις σπουδές τους γίναν ένα μ’ εμάς και ζουν μαζί μας, είναι συμπολίτες μας.
Η πρωτοφανής, μικροπολιτική και εν τέλει απαράδεκτη διασπορά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε περίπου 70 πόλεις δεν έχει ως τυπικό παράδειγμα τη Δυτική Μακεδονία.
Τόσο το Πανεπιστήμιο όσο και το ΤΕΙ έχουν πολύχρονη παρουσία και οι λόγοι είναι απλοί. Η Δυτική Μακεδονία είναι η μοναδική Περιφέρεια που δεν «βλέπει» θάλασσα και λόγω κλιματολογικών συνθηκών ο πρωτογενής τομέας έχει χαμηλή συνεισφορά στο περιφερειακό ΑΕΠ. Με κριτήριο την ισόρροπη ανάπτυξη η εκπαίδευση αποτελεί πυλώνα ανάπτυξης για τη Δυτική Μακεδονία με ορθολογικά κριτήρια, επιλογή που ενισχύεται τόσο από το εξαντλήσιμο των ενεργειακών της αποθεμάτων όσο και από το γεγονός της γειτνίασής της με δύο κράτη.
Οι σημερινοί φοιτητές είναι οι αυριανοί επιστήμονες και ταγοί της κοινωνίας μας και έχουν δικαίωμα να ζήσουν σε μια καλύτερη πατρίδα, αλλά και χρέος να είναι πρωταγωνιστές. Με σεβασμό προς τη νιότη και περίσκεψη προτείνω:
· Να μαστε δίκαιοι, γιατί αυτό αποτελεί καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας.
· Να μαστε εραστές και διάκονοι του ορθού λόγου, γιατί αυτό επιβάλει η επιστημονική σκέψη.
Με αυτές τις ιδέες αγωνίστηκα για να παραμείνουν και να ενισχυθούν το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ στον τόπο μας.
Με τις ίδιες ιδέες θα ταν παράλογο να δηλώσω κριτικός ή αδιάφορος στην αγωνία των φοιτητών.
- Η άμεση ενίσχυση σε διδακτικό προσωπικό των δύο πολυτεχνικών τμημάτων και ιδιαίτερα του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών .
- Η άμεση ένταξη των κτιριακών εγκαταστάσεων στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (Π.Ε.Π.) Δυτικής Μακεδονίας και το ξεμπλοκάρισμα του ρυμοτομικού στο ΣτΕ.
- Η ενδιάμεση λύση του κτιριακού για δύο χρόνια για να υπάρξει άμεση βελτίωση των συνθηκών.
- Η πρόσκληση στους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης να θεωρούν συμμάχους τους φοιτητές στον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο , είναι θέσεις που πιστεύω και αγωνίζομαι γι αυτές δίπλα και μαζί με τους φοιτητές.
Σε ό,τι αφορά το Σχέδιο Αθηνά, έχω δύο επισημάνσεις :
1. Η Συνομοσπονδία Πανεπιστημίου και ΤΕΙ είναι εγχείρημα καινοτομίας και συνέργειας. Αν επιτύχει ανοίγει δρόμους για όλη την Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα . Αν αποτύχει τα δύο Ιδρύματα θα επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση, αφού παραμένουν αυτοτελή.
Είναι τουλάχιστον παράδοξο να καλλιεργούνται σε αυριανούς επιστήμονες φοβικές προσεγγίσεις στο καινούριο και το καινοτόμο.
2. Η πιο χειροπιαστή εξέλιξη του Σχεδίου Αθηνά σε ό,τι μας αφορά είναι η μετεξέλιξη των δύο Πολυτεχνικών Τμημάτων σε Πολυτεχνική Σχολή με την ίδρυση ενός ακόμα Τμήματος με προφανείς θετικές συνέπειες στη δημιουργία κρίσιμων μεγεθών που συνιστούν Ακαδημαϊκή και φοιτητική κοινότητα.
Είναι τουλάχιστον υπερβολικό να «κηδεύεται» η Πολυτεχνική Σχολή Κοζάνης, αφού μόλις τώρα δημιουργείται.
Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες.
Οι προκλήσεις πιστεύω βαθιά πως βρίσκονται στον κοινό μας αγώνα και στις ρήξεις με συντηρητικές λογικές. Αναρωτιέμαι γιατί το νέο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος να μην είναι ξενόγλωσσο;
Κι ακόμη γιατί να μην ξεκινήσουμε από τώρα μετατρέποντας συντεταγμένα τα μεταπτυχιακά των δύο υφιστάμενων Τμημάτων σε ξενόγλωσσα;
Ανταγωνιστικά Ιδρύματα και πτυχία με ταυτότητα θα έχουμε συμμαχώντας με την τόλμη και την πρόοδο και όχι με τη συντήρηση και την μετριοκρατία.
Να δώσουμε φοιτητές και τοπική κοινωνία το δικό μας νόημα στο νεανικό σύνθημα: «Το Πολυτεχνείο ήταν μόνο η αρχή».
Πάρις Κουκουλόπουλος
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ της Π.Ε. Κοζάνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου