του Θ.Α. Μαρκόπουλου – τ. Προέδρου Δ.Σ. ΓΕΩΤΕΕ
Όταν, με ενέγειες της τότε διοίκησης του ΓΕΩΤΕΕ (η οποία είχε επί μακρόν συνεργαστεί με τις γεωτεχνικές ομοσπονδίες/ οργανώσεις) εκδόθηκε το Π.Δ. 344 / 2000, μία καινούργια σελίδα είχε ανοίξει για τους γεωτεχνικούς καθώς οι πέντε κλάδοι είχαν αποκτήσει, με τεράστια χρονική καθυστέρηση, Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος αλλά και διατάξεις για τα (αυτονόητα) επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα.
Όλοι θυμόμαστε ότι ο ανορθολογισμός της ελληνικής πολιτείας οδήγησε στην πρότερη έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των (χρονικά κατά πολύ μεταγενέστερων) ΤΕΙ και εν συνεχεία των γεωτεχνικών, παρά την μακρά ιστορία συνεισφοράς μας στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας και στο σύνολο του πρωτογενούς τομέα...
Στις αρχές του 2011, ξεκίνησε (υπό τα κελεύσματα της Τρόικα) το «άνοιγμα» των κλειστών επαγγελμάτων, σε μία ισοπεδωτική και αντιεπιστημονική προσέγγιση και με την γνωστή ελληνική χαοτική πρακτική, παραδόξως , τα μεν κλειστά επαγγέλματα έμειναν κλειστά και αντ’ αυτών επιχειρήθηκε να ανοίξουν τα (ήδη) ανοιχτά επαγγέλματα. Έτσι βρεθήκαμε ένα βήμα πριν από την οριστική κατάργηση των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών ( την οποία πληροφορηθήκαμε εκ των υστέρων καθώς το θέμα δεν έφτασε ποτέ στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων). Τότε πολλοί άνθρωποι αδιαφόρησαν αλλά όσοι λίγοι αποφασίσαμε να το παλαίψουμε, πετύχαμε να ανατρέψουμε τον παραλογισμό. Έτσι πετύχαμε την διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 3919 / 2011, η οποία διατήρησε σε ισχύ τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος.
Με την πρόσφατη δημοσίευση του Ν. 4152 στο ΦΕΚ, η περίοδος αυτή έκλεισε καθώς όσοι είχαν την ευθύνη να αντισταθούν στην προσπάθεια κατάργησης των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος αποδείχθηκε, εν τοις πράγμασι, ότι δεν κατάφεραν στη βάση επιχειρημάτων και πιέσεων να επαναλάβουν την επιτυχία του 2011. Η διάταξη που διατηρούσε σε ισχύ τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών καταργήθηκε (Υποπαράγραφος Ε4.) και όσο και αν αποσιωπείται ως θέμα, οι συνέπειες είναι βαρύτατες και θα φανούν με την πάροδο του χρόνου. Σημειώστε ότι :
1. Όλοι θα αποπειραθούν να σφετεριστούν τον ρόλο του γεωπόνου, του δασολόγου, του κτηνιάτρου κ.λπ. και κυρίως αυτοί που δεν έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο των γεωτεχνικών (απόφοιτοι ΤΕΙ, απόφοιτοι τριετών σχολών εξωτερικού, απόφοιτοι κολεγίων, άτομα με κατάρτιση (;) !!! κ.ο.κ.)
2. Στη γεωργία, στον πρωτογενή τομέα, στη δημόσια υγεία, στα τρόφιμα και στο περιβάλλον θα επικρατήσει μία άνευ προηγουμένου αταξία με σαφείς συνέπειες αφού θα εισχωρήσουν τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στους ελέγχους ,άνθρωποι χωρίς την επιστημονική κατάρτιση των γεωτεχνικών, οι οποίοι ξεχώριζαν, κατέχοντας την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος.
3. Ακόμη και η διατήρηση του υπεύθυνου επιστήμονα στην εμπορία των γεωργικών φαρμάκων, λιπασμάτων & σπόρων θα υπονομευτεί καθώς πολλοί θα επιχειρούν διαρκώς να επιβουλευτούν την ιδιότητα του (χωρίς Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος, πλέον) γεωπόνου και δι’ αυτής και την θέση του υπεύθυνου επιστήμονα !!!
4. Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας το επάγγελμα των γεωτεχνικών θα πάψει να προσμετράται στα νομοθετικά οριζόμενα.
5. Θα πάψει να υπάρχει μία ισότιμη και αντίστοιχη θεσμική κατάσταση ανάμεσα στις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών με εκείνες των άλλων πενταετών πανεπιστημιακών αποφοίτων (των μηχανικών), οι οποίοι διατηρούν τις άδειές τους.
6. Θα υπάρξουν συνέπειες και όσον αφορά το ίδιο το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. η διοίκηση του οποίου αφενός δεν αντέδρασε στον κατάλληλο χρόνο όσον αφορά το κούρεμα του PSI και αφετέρου συνέδεσε την εξόφληση των συνδρομών με την έκδοση / ανανέωση των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος , ευελπιστώντας να εξασφαλίσει την οικονομική επιβίωση και τη συνέχιση της λειτουργίας του Επιμελητηρίου. Χωρίς Άδειες, δεν θα υπάρξουν οι αναμενόμενοι πόροι που προϋπολογίστηκαν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται !!!
Για να μην μακρυγορώ είναι βέβαιο ότι η ελληνική πολιτεία (διαχρονικά) δεν θέλησε να υιοθετήσει την ορθολογική προσέγγιση όσον αφορά την τριτοβάθμια ανώτατη (πανεπιστημιακή) και ανώτερη (μη πανεπιστημιακή) εκπαίδευση. Η ελληνική πολιτεία ίδρυσε αρχικά τμήματα και σχολές σε όλες τις πόλεις και τώρα σπεύδει να τα «συμαζέψει» ! Επίσης, η ελληνική πολιτεία δεν θέλησε να εφαρμόσει την Σύσταση C111 και να ταξινομήσει (επιτέλους) όλα τα πτυχία / προσόντα σε μία κλίμακα με οκτώ (8) «σκαλοπάτια» έτσι ώστε να είναι σαφής ο ρόλος του κάθε πτυχίου στην αγορά εργασίας. Αυτή είναι όμως η μία πλευρά του νομίσματος.
Η άλλη πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με την ευθύνη α λλά και την αποτελεσματικότητα της δικής μας (επιμελητηριακής) διοίκησης, η οποία, δυστυχώς, δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη και έτσι προκύπτουν όχι μόνο σαφείς επιπτώσεις αλλά και, πιθανότατα, μη αναστρέψιμες συνέπειες. Κατά την ορθολογική άποψη, καλές οι δημόσιες επιστολές αλλά δεν φέρνουν αποτελέσματα σε μία κρίσιμη στιγμή, η οποία είναι μάχη χαρακωμάτων ! !! Αντιθέτως αναμενόμενο είναι είτε να προκαλούν προβλήματα, είτε να εκλαμβάνονται ως ενέργειες οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για να δικαιολογήσουν την ενδεχόμενη μη επιτυχή έκβαση (που εδώ επιβεβαιώθηκε). Όπως αποτελέσματα δεν πετυχαίνουν οι επιλογές των «δύο βαρκών», της πολυλογίας, της ολιγορίας, του διαρκούς σκυψίματος του κεφαλιού, των κενών απειλών και του βολέματος στις θέσεις του Δ.Σ. του ΓΕΩΤΕΕ επί πάμπολες θητείες κ.ο.κ.
Προσωπικά θέλω να (ξανα)ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν, στις αρχές του 2011, να διατηρήσουμε, τότε, τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών. Ξεχωρίζοντας τους συναδέλφους βουλευτές όλων των κομμάτων προεξάρχοντος του Μ. Στρατάκη, του Γ. Κασαπίδη, της Δ. Μανωλάκου, όσους στήριξαν από τη νομοτεχνική αλλά και την επαγγελματική – υπηρεσιακή πλευρά την προσπάθεια αλλά και τους τότε Πρόεδρους των Παραρτημάτων και των συνδικαλιστικών Ομοσπονδιών / Οργανώσεων.
Μια ευχή!!! Θα ήθελα να ευχηθώ να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα στα πλαίσια της προθεσμίας που ορίζει η Υποπαραγράφος Ε2 του Ν. 4152. Δυστυχώς, όμως, πρόκειται για ευχή καθώς η αντίστοιχη προθεσμία της παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν. 3919 / 2011 παρήλθε άπρακτη αφού συνειδητά η πολιτεία δεν εξέτασε κανένα από τα αιτήματα που είχαν θέσει τότε οι φορείς των οποίων οι Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος είχαν καταργηθεί και ζητούσαν εξαίρεση. Μένει, να αποδειχθεί αν η σημερινή διοίκηση του ΓΕΩΤΕΕ καταφέρει να πείσει την ελληνική πολιτεία και όχι μόνο, για την αυτονόητη ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και όλων των παραγωγικών πτυχών που διασφαλίζονται από την άσκηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των γεωτεχνικών μέσω των σχετικών Αδειών.
Όταν, με ενέγειες της τότε διοίκησης του ΓΕΩΤΕΕ (η οποία είχε επί μακρόν συνεργαστεί με τις γεωτεχνικές ομοσπονδίες/ οργανώσεις) εκδόθηκε το Π.Δ. 344 / 2000, μία καινούργια σελίδα είχε ανοίξει για τους γεωτεχνικούς καθώς οι πέντε κλάδοι είχαν αποκτήσει, με τεράστια χρονική καθυστέρηση, Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος αλλά και διατάξεις για τα (αυτονόητα) επιστημονικά και επαγγελματικά δικαιώματα.
Όλοι θυμόμαστε ότι ο ανορθολογισμός της ελληνικής πολιτείας οδήγησε στην πρότερη έκδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των (χρονικά κατά πολύ μεταγενέστερων) ΤΕΙ και εν συνεχεία των γεωτεχνικών, παρά την μακρά ιστορία συνεισφοράς μας στην αγροτική ανάπτυξη της χώρας και στο σύνολο του πρωτογενούς τομέα...
Στις αρχές του 2011, ξεκίνησε (υπό τα κελεύσματα της Τρόικα) το «άνοιγμα» των κλειστών επαγγελμάτων, σε μία ισοπεδωτική και αντιεπιστημονική προσέγγιση και με την γνωστή ελληνική χαοτική πρακτική, παραδόξως , τα μεν κλειστά επαγγέλματα έμειναν κλειστά και αντ’ αυτών επιχειρήθηκε να ανοίξουν τα (ήδη) ανοιχτά επαγγέλματα. Έτσι βρεθήκαμε ένα βήμα πριν από την οριστική κατάργηση των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών ( την οποία πληροφορηθήκαμε εκ των υστέρων καθώς το θέμα δεν έφτασε ποτέ στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων). Τότε πολλοί άνθρωποι αδιαφόρησαν αλλά όσοι λίγοι αποφασίσαμε να το παλαίψουμε, πετύχαμε να ανατρέψουμε τον παραλογισμό. Έτσι πετύχαμε την διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 9 του Ν. 3919 / 2011, η οποία διατήρησε σε ισχύ τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος.
Με την πρόσφατη δημοσίευση του Ν. 4152 στο ΦΕΚ, η περίοδος αυτή έκλεισε καθώς όσοι είχαν την ευθύνη να αντισταθούν στην προσπάθεια κατάργησης των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος αποδείχθηκε, εν τοις πράγμασι, ότι δεν κατάφεραν στη βάση επιχειρημάτων και πιέσεων να επαναλάβουν την επιτυχία του 2011. Η διάταξη που διατηρούσε σε ισχύ τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών καταργήθηκε (Υποπαράγραφος Ε4.) και όσο και αν αποσιωπείται ως θέμα, οι συνέπειες είναι βαρύτατες και θα φανούν με την πάροδο του χρόνου. Σημειώστε ότι :
1. Όλοι θα αποπειραθούν να σφετεριστούν τον ρόλο του γεωπόνου, του δασολόγου, του κτηνιάτρου κ.λπ. και κυρίως αυτοί που δεν έχουν το επιστημονικό υπόβαθρο των γεωτεχνικών (απόφοιτοι ΤΕΙ, απόφοιτοι τριετών σχολών εξωτερικού, απόφοιτοι κολεγίων, άτομα με κατάρτιση (;) !!! κ.ο.κ.)
2. Στη γεωργία, στον πρωτογενή τομέα, στη δημόσια υγεία, στα τρόφιμα και στο περιβάλλον θα επικρατήσει μία άνευ προηγουμένου αταξία με σαφείς συνέπειες αφού θα εισχωρήσουν τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στους ελέγχους ,άνθρωποι χωρίς την επιστημονική κατάρτιση των γεωτεχνικών, οι οποίοι ξεχώριζαν, κατέχοντας την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος.
3. Ακόμη και η διατήρηση του υπεύθυνου επιστήμονα στην εμπορία των γεωργικών φαρμάκων, λιπασμάτων & σπόρων θα υπονομευτεί καθώς πολλοί θα επιχειρούν διαρκώς να επιβουλευτούν την ιδιότητα του (χωρίς Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος, πλέον) γεωπόνου και δι’ αυτής και την θέση του υπεύθυνου επιστήμονα !!!
4. Στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας το επάγγελμα των γεωτεχνικών θα πάψει να προσμετράται στα νομοθετικά οριζόμενα.
5. Θα πάψει να υπάρχει μία ισότιμη και αντίστοιχη θεσμική κατάσταση ανάμεσα στις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών με εκείνες των άλλων πενταετών πανεπιστημιακών αποφοίτων (των μηχανικών), οι οποίοι διατηρούν τις άδειές τους.
6. Θα υπάρξουν συνέπειες και όσον αφορά το ίδιο το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. η διοίκηση του οποίου αφενός δεν αντέδρασε στον κατάλληλο χρόνο όσον αφορά το κούρεμα του PSI και αφετέρου συνέδεσε την εξόφληση των συνδρομών με την έκδοση / ανανέωση των Αδειών Άσκησης Επαγγέλματος , ευελπιστώντας να εξασφαλίσει την οικονομική επιβίωση και τη συνέχιση της λειτουργίας του Επιμελητηρίου. Χωρίς Άδειες, δεν θα υπάρξουν οι αναμενόμενοι πόροι που προϋπολογίστηκαν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται !!!
Για να μην μακρυγορώ είναι βέβαιο ότι η ελληνική πολιτεία (διαχρονικά) δεν θέλησε να υιοθετήσει την ορθολογική προσέγγιση όσον αφορά την τριτοβάθμια ανώτατη (πανεπιστημιακή) και ανώτερη (μη πανεπιστημιακή) εκπαίδευση. Η ελληνική πολιτεία ίδρυσε αρχικά τμήματα και σχολές σε όλες τις πόλεις και τώρα σπεύδει να τα «συμαζέψει» ! Επίσης, η ελληνική πολιτεία δεν θέλησε να εφαρμόσει την Σύσταση C111 και να ταξινομήσει (επιτέλους) όλα τα πτυχία / προσόντα σε μία κλίμακα με οκτώ (8) «σκαλοπάτια» έτσι ώστε να είναι σαφής ο ρόλος του κάθε πτυχίου στην αγορά εργασίας. Αυτή είναι όμως η μία πλευρά του νομίσματος.
Η άλλη πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με την ευθύνη α λλά και την αποτελεσματικότητα της δικής μας (επιμελητηριακής) διοίκησης, η οποία, δυστυχώς, δεν επιβεβαιώθηκε στην πράξη και έτσι προκύπτουν όχι μόνο σαφείς επιπτώσεις αλλά και, πιθανότατα, μη αναστρέψιμες συνέπειες. Κατά την ορθολογική άποψη, καλές οι δημόσιες επιστολές αλλά δεν φέρνουν αποτελέσματα σε μία κρίσιμη στιγμή, η οποία είναι μάχη χαρακωμάτων ! !! Αντιθέτως αναμενόμενο είναι είτε να προκαλούν προβλήματα, είτε να εκλαμβάνονται ως ενέργειες οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για να δικαιολογήσουν την ενδεχόμενη μη επιτυχή έκβαση (που εδώ επιβεβαιώθηκε). Όπως αποτελέσματα δεν πετυχαίνουν οι επιλογές των «δύο βαρκών», της πολυλογίας, της ολιγορίας, του διαρκούς σκυψίματος του κεφαλιού, των κενών απειλών και του βολέματος στις θέσεις του Δ.Σ. του ΓΕΩΤΕΕ επί πάμπολες θητείες κ.ο.κ.
Προσωπικά θέλω να (ξανα)ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν, στις αρχές του 2011, να διατηρήσουμε, τότε, τις Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος των γεωτεχνικών. Ξεχωρίζοντας τους συναδέλφους βουλευτές όλων των κομμάτων προεξάρχοντος του Μ. Στρατάκη, του Γ. Κασαπίδη, της Δ. Μανωλάκου, όσους στήριξαν από τη νομοτεχνική αλλά και την επαγγελματική – υπηρεσιακή πλευρά την προσπάθεια αλλά και τους τότε Πρόεδρους των Παραρτημάτων και των συνδικαλιστικών Ομοσπονδιών / Οργανώσεων.
Μια ευχή!!! Θα ήθελα να ευχηθώ να επιτευχθεί κάποιο αποτέλεσμα στα πλαίσια της προθεσμίας που ορίζει η Υποπαραγράφος Ε2 του Ν. 4152. Δυστυχώς, όμως, πρόκειται για ευχή καθώς η αντίστοιχη προθεσμία της παρ. 4 του άρθρου 2 του Ν. 3919 / 2011 παρήλθε άπρακτη αφού συνειδητά η πολιτεία δεν εξέτασε κανένα από τα αιτήματα που είχαν θέσει τότε οι φορείς των οποίων οι Άδειες Άσκησης Επαγγέλματος είχαν καταργηθεί και ζητούσαν εξαίρεση. Μένει, να αποδειχθεί αν η σημερινή διοίκηση του ΓΕΩΤΕΕ καταφέρει να πείσει την ελληνική πολιτεία και όχι μόνο, για την αυτονόητη ανάγκη προστασίας της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και όλων των παραγωγικών πτυχών που διασφαλίζονται από την άσκηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων των γεωτεχνικών μέσω των σχετικών Αδειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου