Με το Π.Δ. 164/2004 (ΦΕΚ 134/Α/19.07.2004) έγινε προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 1999, όσον αφορά το προσωπικό του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.Για την έκδοση της συγκεκριμένης οδηγίας λήφθηκε υπ’ όψη, ότι η δημιουργία της εσωτερικής αγοράς πρέπει να οδηγήσει σε βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δίνοντας βάρος στην εργασία αορίστου χρόνου σε σχέση με άλλες μορφές εργασίας, όπως εργασία ορισμένου χρόνου, εργασία με μερική απασχόληση, προσωρινή εργασία και εποχιακή εργασία.
Ο παραπάνω στόχος βασίζεται ασφαλώς στη Συμφωνία – Πλαίσιο για την εργασία ορισμένου χρόνου που έχει συναφθεί μεταξύ των διεπαγγελματικών οργανώσεων CES, UNICE και CEEP, με την οποία αναγνωρίζεται ότι οι συμβάσεις αορίστου χρόνου είναι και θα συνεχίσουν να είναι, η γενική μορφή εργασιακών σχέσεων μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Αναγνωρίζεται επίσης ότι οι συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ανταποκρίνονται σε ορισμένες περιστάσεις, στις ανάγκες τόσο των εργοδοτών όσο και των εργαζομένων.
Στην συγκεκριμένη Συμφωνία – Πλαίσιο προβλέπονται 3 μέτρα για την αποφυγή κατάχρησης διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου (ρήτρα 5), δίνοντας στο κράτος μέλος την δυνατότητα θέσπισης ενός ή περισσοτέρων από αυτά τα μέτρα για την ενσωμάτωση της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο:
1) Αντικειμενικοί λόγοι που να δικαιολογούν την ανανέωση τέτοιων συμβάσεων (συμπεριλήφθηκε στο άρθρο 5 του Π.Δ.164/2004)
2) Μέγιστη συνολική διάρκεια διαδοχικών συμβάσεων (συμπεριλήφθηκε στο άρθρο 6 του Π.Δ.164/2004)
3) Αριθμός ανανεώσεων τέτοιων συμβάσεων (συμπεριλήφθηκε στο άρθρο 5 του Π.Δ.164/2004).
Σύμφωνα με τα παραπάνω το Π.Δ. 164/2004 για την ενσωμάτωση της οδηγίας 1999/70/ΕΚ, μπορούσε να περιοριστεί στην υιοθέτηση ενός μόνο από τα τρία μέτρα.
Στην περίπτωση του Γεωτεχνικού κλάδου η εφαρμογή όλων των μέτρων της Συμφωνίας - Πλαίσιο, σε συνδυασμό με την μη αύξηση των θέσεων εργασίας αορίστου χρόνου (κάλυψη όλων των οργανικών θέσεων γεωτεχνικών), έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία περισσοτέρων προβλημάτων από αυτά που επιδίωξε να λύσει:
· Μεγάλος αριθμός πτυχιούχων αποκλείεται από την αγορά εργασίας μετά από σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα απασχόλησης, οδηγώντας σε στέρηση του στοιχειώδους οικογενειακού προγραμματισμού.
· Οι πιο έμπειροι για την διεκπεραίωση της εργασίας βρίσκονται μετά από 24 μήνες εκτός υπηρεσίας.
· Μειωμένη αποτελεσματικότητα των δημοσίων υπηρεσιών του ευαίσθητου αγροτικού τομέα.
Επιπλέον θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι στις υπηρεσίες γεωτεχνικού ενδιαφέροντος ουδέποτε συνέτρεξε η διάκριση και η δυσμενής αντιμετώπιση των εργαζομένων ορισμένου χρόνου, με εγγυητές τους προϊσταμένους των υπηρεσιών. Επίσης καμία σχετική καταγγελία δεν είδε το φως της δημοσιότητας.
Για τους παραπάνω λόγους μετ’ επιτάσεως ζητάμε την άμεση κατάργηση της παραγράφου 4 του άρθρου 5 (Αριθμός διαδοχικών συμβάσεων), το άρθρο 6 (Ανώτατη διάρκεια συμβάσεων) και τα σημεία του άρθρου 7 που αφορούν το άρθρο 6, του Π.Δ. 164/2004.
Κοζάνη 15/12/2009
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Σιόγκας Θεόδωρος | Η Γ. Γραμματέας Πιστόλα Ευαγγελία |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου