Πραγματική Επανάσταση στον χώρο της ενέργειας, ανατρέποντας πλήρως τα δεδομένα της αγοράς των βιοκαυσίμων, φέρνει το RSOil (RapeSeed Oil-κραμβέλαιο), το οποίο λόγω χαμηλού κόστους παρέχει οικονομία μέχρι & 40% στα έξοδα πετρελαίου κίνησης & θέρμανσης.
Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία δίνει απάντηση στις συνεχείς ανατιμήσεις του πετρελαίου, αφού... γίνεται εφικτό οι κινητήρες diesel να καίνε μέχρι και 100% φυτικό λάδι. Με την καινοτόμο τεχνολογία FCR (Fuel Consumption Reduction), μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου όλων των κινητήρων εσωτερικής καύσης (κίνησης και θέρμανσης) μέχρι & 30%. Ένα απλό, μικρό εξάρτημα-καταλύτης, σε σχήμα κυλίνδρου, παρεμβάλλεται στο κύκλωμα καυσίμου μεταξύ της δεξαμενής (ρεζερβουάρ) και της αντλίας & εφαρμόζεται ακριβώς πριν την αντλία.
Έτσι η πραγματική απόδοση του κινητήρα με οποιοδήποτε καύσιμο είναι μεγαλύτερη κατά 30 – 60%. Η χρήση της τεχνολογίας FCR αυξάνει τη ζωή της μηχανής & συγχρόνως μειώνει τα καυσαέρια στο ελάχιστο δυνατό. Έτσι είναι ιδιαίτερα φιλική προς το περιβάλλον, αφού η πληρέστερη καύση του καυσίμου εκπέμπει στην ατμόσφαιρα ελάχιστες ποσότητες αιθάλης & μονοξειδίου του άνθρακα.
Με τη προσθήκη ενός μικρού εξαρτήματος, οι πετρελαιοκινητήρες των αυτοκινήτων, των φορτηγών, των πλοίων, αλλά ακόμα & οι καυστήρες θέρμανσης των πολυκατοικιών, μπορούν αντί για πετρέλαιο, να καίνε κατά 100% φυτικό λάδι και συγκεκριμένα το λάδι που παράγεται από το φυτό ελαιοκράμβη. Το RSOil, το λάδι της ελαιοκράμβης, χρησιμοποιείται ως αυτούσιο καύσιμο, χωρίς καμία πρόσμιξη με πετρέλαιο, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με άλλα βιοκαύσιμα, όπως για παράδειγμα το βιοντήζελ. Αυτό συμβαίνει γιατί το λάδι της ελαιοκράμβης, ως καύσιμο, παρουσιάζει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Το κραμβέλαιο θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως το απόλυτα ‘’πράσινο καύσιμο’’, αφού από την χρήση του, εκπέμπονται ρύποι, σε επίπεδο χαμηλότερο ακόμα & από το ελάχιστο των προδιαγραφών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με διεθνείς μετρήσεις. Η χρήση του κραμβέλαιου, συνεπάγεται για τον καταναλωτή σημαντικότατη οικονομία που μπορεί να φτάσει μέχρι και 40% στα συνολικά έξοδα, όχι μόνο κίνησης αλλά και θέρμανσης.
Η οικονομία προέρχεται, όχι μόνο από το χαμηλότερο κόστος του καυσίμου ανά λίτρο, αλλά και από την υψηλότερη απόδοση που έχει το κραμβέλαιο στον κινητήρα, αφού με την ίδια ποσότητα καυσίμου, πραγματοποιούνται περισσότερα χιλιόμετρα, ή στην περίπτωση της θέρμανσης, ένας καυστήρας μιας πολυκατοικίας καίει για περισσότερες ώρες. Η ελαιοκράμβη είναι ένα θαμνώδες(μονοετές) φυτό & καλλιεργείται με ιδιαίτερη ευκολία στην Ελλάδα.
Ο καρπός της, που μοιάζει με πολύ μικρό σφαιρίδιο, είναι πλούσιος σε λάδι, το οποίο εξάγεται με σύνθλιψη, ενώ τα υπολείμματα (το κραμβάλευρο) μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ζωοτροφή ιδιαίτερα υψηλής θρεπτικής αξίας μειώνοντας έτσι τις εισαγόμενες ποσότητες ζωοτροφών προερχόμενες από σόγια. Με βάση τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) η καλλιέργεια της ελαιοκράμβης, είναι επιδοτούμενη καλλιέργεια & θα μπορούσε να αποτελέσει ουσιαστική απάντηση στο πρόβλημα της αντικατάστασης των καλλιεργειών βαμβακιού, σιταριού, ντομάτας κ.α., που επιβάλλει η Ε.Ε. Και αν κάποιος υπολογίσει την υψηλή απόδοση της καλλιέργειας της ελαιοκράμβης τότε πολλαπλασιάζεται το εισόδημα του αγρότη που την καλλιεργεί.
Ειδικότερα ο κραμβοπαραγωγός, σε σύγκριση με έναν αγρότη που καλλιεργεί σιτάρι, με το ίδιο περίπου κόστος παραγωγής, επιτυγχάνει μεγαλύτερο εισόδημα της τάξεως του 50%. Και φυσικά τέτοιες λύσεις σε περίοδο άκρατης οικονομικής κρίσεως είναι ό,τι καλύτερο για τους Έλληνες αγρότες που αναλώνουν όλη την ζωή τους στα χωράφια προσπαθώντας να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.
Χρήστος Κ. Γκιουμουσίδης,
Γεωτεχνικός – Δασολόγος
Master στην Περιβαλλοντική Πολιτική &
Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη της Υπαίθρου
chgioum@hotmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου