Προς: Υπουργό Α.Α.&Τ. κ. Τσαυτάρη Αθανάσιο και Αν. Υπουργό, κ. Μ. Χαρακόπουλο
Κύριοι
Υπουργοί,
επιθυμούμε με την παρούσα επιστολή να σας εκφράσουμε τη μεγάλη ανησυχία του Γεωπονικού κόσμου,
σχετικά με το προωθούμενο νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
και Τροφίμων, μία έκδοσή του οποίου διαβάσαμε σε διαδικτυακό χώρο Υπουργείου.
Επί του θέματος αυτού θεωρούμε επιτακτική ανάγκη να θέσουμε υπόψη σας τα
ακόλουθα:
Στην γενόμενη συζήτηση σχετικά με το νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου
Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πρέπει να είναι σαφές ότι αυτό οφείλει να
ευθυγραμμίζεται, να αφουγκράζεται και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του
Αγροτικού Τομέα της χώρας, τόσο με την στενή, όσο και με την ευρεία έννοια της
αγροτικής ανάπτυξης και όχι με τις επιβαλλόμενες από την Τρόικα, λογικές
διαχείρισης συνολικά της Δημόσιας Διοίκησης χώρας.
Αξίζει μάλιστα να τονιστεί ότι στις χώρες από τις οποίες κατάγονται οι
εκπρόσωποι της Τρόικα, δίδεται ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση στην επιστημονική
συνδρομή επί της παραγωγικής γεωργικής διαδικασίας και της συμβολής της σε όλες
τις πτυχές της. Μάλιστα είναι σαφές ότι η επιστημονική υποστήριξη παρέχεται,
από τις δομές των εκεί αρμόδιων Υπουργείων, τα οποία είναι ευθυγραμμισμένα με
τις ανάγκες και κυρίως με τις αναπτυξιακές προοπτικές και όχι με το πώς βολεύει
τα δημοσιοοικονομικά, λογιστικά και διαχειριστικά ζητήματα που μπορεί να
καθορίζουν όλον σχεδόν τον δημόσιο τομέα, αλλά όχι την αγροτική ανάπτυξη και
την διασφάλιση της υγείας των καταναλωτών.
Γιατί προφανώς η παραγωγική διαδικασία είναι μία βιολογική διαδικασία
που ακολουθεί κατά βάση τους δικούς της φυσικούς ρυθμούς, έχει τις δικές της
ανάγκες, επιδρά στην δημόσια υγεία και είναι εξαπλωμένη σε τεράστιες εκτάσεις
σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της κάθε χώρας. Μπορεί κάτι τέτοιο αυτονόητο να αγνοηθεί στην χώρα μας; Ποια πρέπει
να είναι η κυρίαρχη προτεραιότητα; η επίτευξη του ποσοστού – στόχου με βάση τους
υπολογισμούς των «λογικών» της Τρόικα ή η αναπτυξιακή εξυπηρέτηση της ελληνικής
γεωργίας, υπό την ευρεία της έννοια; και μάλιστα με στόχο αυτή να ανταποκριθεί
και να συμβάλλει στην έξοδο της χώρας από την, πολύχρονη πλέον, κρίση;
Στο παραπάνω πλαίσιο ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί σε δύο βασικές
συνθήκες:
Ø στην υποστήριξη των αποκεντρωμένων δομών του Υπ.Α.Α.Τ., ώστε με την
σειρά τους να παρέχουν σημαντικές υποστηρικτικές επιστημονικές υπηρεσίες στην
ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας και
Ø στην ισχυρή διασύνδεση των αποκεντρωμένων αυτών υπηρεσιών με τις
υπόλοιπες γεωργικές υπηρεσίες, οι οποίες δίκην αδικαίωτων στρεβλών
αποκεντρωτικών επιλογών βρέθηκαν στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις.
Είναι άξιον απορίας πως είναι δυνατόν να γίνεται συζήτηση ή έστω υπαινιγμός
για περιορισμό σημαντικών αποκεντρωμένων δομών του Υπουργείου Αγροτικής
Ανάπτυξης & Τροφίμων που συμβάλουν σημαντικά στην αγροτική ανάπτυξη,
παρέχοντας πολύτιμες υποστηρικτικές ή/και ελεγκτικές υπηρεσίες όπως είναι π.χ.
τα οκτώ (8) Π.Κ.Π.Φ. – Π.Ε. της χώρας ή τα Κ.ΕΠ.Π.Υ.Ε.Λ. ή τα Κ.Γ.Β.Ζ. ή τα
Π.Ε.ΓΕ.Α.Λ. ή τα Κτηνιατρικά Εργαστήρια κ.λπ., και την ένταξή τους σε
υποβαθμισμένες αλλά ομοιόμορφες δομές χαμηλότερου επιπέδου διοίκησης!
Αξίζει να αναφέρουμε ότι πολλοί από τους ελέγχους που διεξαγάγουν οι αποκεντρωμένες
αυτές υπηρεσιακές δομές, οι οποίοι σχετίζονται με την ασφάλεια των καταναλωτών
και με την αξιοπιστία της χώρας μας, αποδίδουν έσοδα στο ελληνικό δημόσιο.
Ενδεικτικά μόνο παραθέτουμε το ακόλουθο παράδειγμα, το οποίο αποκαλύπτει την
συμβολή της επαρκούς στελέχωσης των Υπηρεσιών του Υπ.Α.Α.Τ, στον οικονομικό
τομέα της χώρας.
Αν επιλεγεί ο περιορισμός και η υποβάθμιση π.χ. των Π.Κ.Π.Φ. – Π.Ε.
της χώρας, αναμενόμενο είναι ότι θα πληγούν και οι γεωργικές
προειδοποιήσεις που παρέχουν οι
υπηρεσίες αυτές προς τους έλληνες παραγωγούς. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις; Η
αύξηση των χρησιμοποιούμενων γεωργικών φαρμάκων για την αντιμετώπιση εχθρών και
ασθενειών, η παράλληλη αύξηση του κόστους παραγωγής, η καταστρατήγηση της
έννοιας της ολοκληρωμένης διαχείρισης στην γεωργική παραγωγή και επιπλέον η
αύξηση της πιθανότητας εντοπισμού υπολειμμάτων, άνω των θεσπισμένων MRL, με ότι αυτό συνεπάγεται στην φήμη των αγροτικών προϊόντων της χώρας
μας στην εσωτερική αλλά και στις εξωτερικές αγορές, στις επιτυγχανόμενες τιμές,
στην μεταποίηση, στο ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών και στην δημόσια υγεία αλλά
και στο περιβάλλον.
Ακόμη πρέπει να αναφερθεί ότι η Ε.Ε. έχει παρατείνει κατά ένα έτος την
εφαρμογή της νέας αναθεωρημένης Κ.Α.Π., η οποία πλέον αναμένεται να αρχίσει να
εφαρμόζεται, με βάση τα επίσημα κείμενα, από το 2014. Είναι απορίας άξιον αν θα
μπορέσει να προχωρήσει η εφαρμογή της νέας αναθεωρημένης Κ.Α.Π. με
εξασθενημένες τις υπηρεσιακές δομές του αρμόδιου Υπουργείου.
Κύριοι Υπουργοί,
πιστεύουμε πως είναι σαφές ότι
πρέπει να στηρίξετε τις Γεωπονικές αποκεντρωμένες και κεντρικές υπηρεσίες του
Υπουργείου, του οποίου προΐστασθε, αναλαμβάνοντας και το σχετικό κόστος που
ενδεχομένως να υπάρχει, γιατί είναι βέβαιο ότι τα εξασφαλιζόμενα οφέλη από την
επιστημονική συνδρομή τους είναι πολλαπλάσια.
Είναι επίσης βέβαιον, και σας καλούμε να το κάνετε, ότι έχοντας ως
συνομιλητές και συγκεντρώνοντας τις απόψεις όλων εκείνων που έχουν το
επιστημονικό υπόβαθρο και γνωρίζουν την ελληνική γεωργία, θα επιτύχετε καλύτερα
αποτελέσματα από το να συνομιλείτε κατά προτεραιότητα με άλλα Υπουργεία, όπως
το Διοικητικής Μεταρρύθμισης ή και το
Εσωτερικών, τα οποία είναι μεν
σημαντικά, αλλά ελάχιστη συνεισφορά μπορούν να έχουν στο θέμα της Αγροτικής
Ανάπτυξης.
Η Ομοσπονδία μας αυτονόητα
παραμένει στην διάθεσή σας για όποια επιπλέον διευκρίνιση ή συνεργασία
απαιτηθεί επί του θέματος και επιπλέον στηρίζει την προσπάθεια των Γεωπονικών
δημοσιοϋπαλληλικών οργανώσεων στην κατεύθυνση αυτή.
Για το Δ.Σ. της Π.Ο.Σ.Γ.
Ο
Πρόεδρος
Σοφολόγης
Δημήτριος
|
Ο
Γεν. Γραμματέας
Παναγούλης
Χρήστος
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου