Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Δελτίο Τύπου της Π.Ο.Σ.Γ. για τα Σχέδια Βελτίωσης

Βρισκόμαστε ελάχιστο χρόνο πριν την εκπνοή και της παράτασης υποβολής προτάσεων στο μέτρο 121 (μεγάλα Σχέδια Βελτίωσης) και η φόρμα ηλεκτρονικής υποβολής εξακολουθεί να έχει προβλήματα:
Α. Δεν εκτυπώνει το σύνολο των πινάκων:
Αυτό σημαίνει ότι αφενός δεν μπορεί ο μελετητής να επιβεβαιώσει τα γραφόμενα του και αφετέρου ότι υπάρχουν προβλήματα στη φόρμα που δεν έχουν ακόμα διορθωθεί! Αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:

  •  η βαθμολογία που συμπληρώνεται στην φόρμα υποβολής είναι διαφορετική αυτής που εκτυπώνεται. Έτσι ενώ η βαθμολογία στην φόρμα είναι άνω του 30, στην εκτυπώσιμη μορφή είναι 10 μονάδες λιγότερες (δηλαδή ο φάκελος μη επιλέξιμος)
  • οι κατάλογοι των προσφορών: παρότι εισάγονται στοιχεία ανά επένδυση δεν  εγγράφονται και εκτυπώνονται στον αντίστοιχο πίνακα.
  •  τα πεδία που αφορούν τον χαρακτηρισμό των δαπανών: παρότι συμπληρώνονται δεν εκτυπώνονται

Β. Κάνεις δεν γνωρίζει αν η σημερινή μορφή είναι η τελική μορφή ή αν θα υπάρξουν αλλαγές – συμπληρώσεις στο μέλλον:
Μετά την τελευταία παράταση, η φόρμα έκλεισε για 5 ημέρες και συμπληρώθηκε με επιπλέον πεδία που αναγκάζουν τους μελετητές για εκ νέου συμπλήρωση των ήδη ολοκληρωμένων φακέλων. Παρόλα αυτά πίνακες που είναι σίγουρο ότι θα ζητηθούν για την αξιολόγηση όπως ο πίνακας «κατάλογος δικαιολογητικών τεκμηρίωσης της επιλεξιμότητας της Αίτησης Ενίσχυσης» δεν ενημερώνονται από την φόρμα και δεν υπάρχει τρόπος να συμπληρωθούν άμεσα.

Γ. Δεν υπάρχει εγχειρίδιο με οδηγίες συμπλήρωσης:
Έγιναν κάποιες συναντήσεις ανά την Ελλάδα για διευκρινήσεις πάνω στον νόμο, αλλά δεν έγινε καμία απολύτως μνεία για την συμπλήρωση της φόρμας:  Οι υπεύθυνοι για την ενημέρωση από το ΥΠΑΑΤ δήλωναν άσχετοι ενώ ο υπεύθυνος για την κατασκευή της φόρμας δεν ήταν παρόν σε καμιά ενημέρωση. Έτσι χωρίς να υπάρχει η τελική μορφή της φόρμας ώστε να υπάρχουν συγκεκριμένες απορίες για τον τρόπο συμπλήρωσης δεν έγινε ποτέ συζήτηση.

Δ. Το σύστημα έχει αρχίσει «να δοκιμάζεται»:
Όσο πλησιάζουμε προς την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής όλο και πιο συχνά το σύστημα «κολλάει στιγμιαία» (για λίγο προς το παρόν) και οι τελικές ταχύτητες μειώνονται.


Όλα τα παραπάνω δημιουργούν σημαντική σύγχυση και πολλά ερωτηματικά:
 Η φόρμα, όπως είναι η μορφή της σήμερα, έχει την δυνατότητα της να παίξει τον ρόλο της σε ότι αφορά το συνολικό πρόγραμμα ή θα υποχρεωθούν οι μελετητές να κάνουν για δεύτερη φορά τις ίδιες εγγραφές σε άλλες φόρμες που θα προκύψει η ανάγκη τους εκ των υστέρων;
Οι αξιολογήσεις θα γίνουν με βάση το υποβαλλόμενο ηλεκτρονικά αρχείο ή το εκτυπώσιμο μέρος του που διαφοροποιείται προς τα κάτω;
Η ηλεκτρονική υποβολή αναμένεται να κορυφωθεί τις 2-3 τελευταίες μέρες της προκήρυξης, υπάρχει η δυνατότητα από το σύστημα να δεχθεί το 80 έως 90% των προτάσεων σε 2 ημέρες; Υπάρχει πλάνο για το τι θα συμβεί αν πέσει το σύστημα;

Η άποψη της Ομοσπονδίας μας είναι ότι η ηλεκτρονική υποβολή των σχεδίων βελτίωσης αποτελεί τον σύγχρονο και ενδεδειγμένο τρόπο υποβολής των προτάσεων. Μπορεί επίσης να κατανοήσει ότι όταν αλλάζει ριζικά ένα σύστημα υπάρχουν απρόβλεπτα και καθυστερήσεις.
 Όμως έχει περάσει πάρα πολύς χρόνος από την έναρξη του εγχειρήματος και δεν δικαιολογούνται πια τα τόσα προβλήματα, άλλωστε η προκήρυξη αυτή είχε χρόνο να ετοιμαστεί μια και μεσολάβησαν 6 χρόνια από την προηγούμενη. Η ΠΟΣΓ θεωρεί απαράδεκτο το γεγονός  λίγες μέρες πριν την λήξη ηλεκτρονικής υποβολής η φόρμα υποβολής να μην είναι ολοκληρωμένη. Νομίζουμε ότι ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα που αφορά την χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού των γεωργικών εκμεταλλεύσεων στην χώρα μας, αξίζει να αντιμετωπίζεται με περισσότερη σοβαρότητα. Αντίθετα :
·        Αν θυμηθούμε τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν με την βαθμολογία, και την δεύτερη προκήρυξη, τροποποιητική της πρώτης
·        Αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει στην ουσία λειτουργικό μητρώο αξιολογητών: Το μόνο που έχει συμβεί είναι η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού για εκδήλωση ενδιαφέροντος η οποία μάλιστα απευθύνθηκε μόνο στους υπαλλήλους του ΥΠΑΑΤ αφήνοντας απέξω τους έμπειρους παλιούς αξιολογητές αλλά και τους νέους άνεργους συναδέλφους.
·          και προσθέσουμε την σημερινή εικόνα…..
το συμπέρασμα που βγαίνει είναι  ότι το ΥΠΑΑΤ αυτοσχεδιάζει. Κάποιος   πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για όσα γίνονται.

Στο σημείο που βρισκόμαστε και με δεδομένο το γεγονός ότι κάποια στιγμή πρέπει να τελειώνουμε με την υποβολή προτάσεων, την αξιολόγηση τους και να μπούμε στην διαδικασία υλοποίησης προτείνουμε:

Ι. σε σχέση με την φόρμα:
            1. Άμεση ολοκλήρωση της φόρμας με επίλυση των προβλημάτων της και επιβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να γίνουν άλλες αλλαγές. Αν ο υπεύθυνος δεν είναι σε θέση να λύσει τα προβλήματα να αντικατασταθεί. Δεν μπορεί μια χώρα να κινείται με τους ρυθμούς ενός τεχνικού.
            2. Κτένισμα της φόρμας για να αφαιρεθούν οι ανούσιες εγγραφές Π.χ στις Γεν. Δαπάνες ζητείται για την δαπάνη σύνταξη σχεδίου βελτίωσης να γίνει αναλυτική περιγραφή  της δαπάνης (;;;)
            3.  Συγγραφή ενός οδηγού συμπλήρωσης της φόρμας.

Ασφαλώς να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος μετά την ολοκλήρωση των μεταβολών στους μελετητές να υποβάλουν τις προτάσεις τους.

ΙΙ. σε σχέση με την συνολική διαχείριση του προγράμματος:
  1. Άνοιγμα του μητρώου Αξιολογητών σε όλους τους συναδέλφους που δεν είναι μελετητές, ταχεία επιμόρφωση τους, για την κατά το δυνατόν συντόμευση της διαδικασίας αξιολόγησης.
  2. Συνεργασία του ΥΠΑΑΤ  με τους συναδέλφους των Περιφερειακών αυτοδιοικήσεων για την οργάνωση των παραλαβών των επενδύσεων.
  3. Οργάνωση του συστήματος παραλαβής σε επίπεδο Υπουργείου για την ταχεία απόδοση των νόμιμων επιδοτήσεων στους δικαιούχους.
  4. Αξιολόγηση των όσων έχουν γίνει και δεν έχουν γίνει προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου