1. Στο άρθρο 4 του
υπόψη νομοσχεδίου «Άδειες Δόμησης» και στην παράγραφο 2δ αυτού αναφέρεται πως
απαιτείται έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας συνοδευόμενη από τεχνική έκθεση
μηχανικού για «γεωτρήσεις νερού σε ιδιόκτητα οικόπεδα εντός σχεδίου ή εντός οικισμού
ή σε γήπεδα εκτός σχεδίου, μετά από έγκριση του δήμου της περιοχής και της αρμόδιας
Δ/σης της περιφέρειας». Η παραπάνω παράγραφος που αφορά τόσο εντός όσο και
εκτός σχεδίου ακίνητα θα έχει σαν αποτέλεσμα, εφόσον υπάρξει αυστηρή εφαρμογή
της διάταξης, για όλες τις γεωτρήσεις και κυρίως τις αρδευτικές να απαιτείται
ακόμη μια έγκριση και επιπλέον οικονομική επιβάρυνση του αγρότη ή άλλου ιδιώτη
για να προσκομίσει ακόμη μια έκθεση την ίδια στιγμή που όλα τα απαραίτητα
δικαιολογητικά κατατίθενται για τελική έγκριση στην Διεύθυνση Υδάτων της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Πραγματικά όταν το ζητούμενο είναι η μείωση του
κόστους στον πρωτογενή τομέα και η πάταξη της γραφειοκρατίας είναι απορίας άξιο
η χρησιμότητα μιας τέτοιας διάταξης
2. Στο ίδιο άρθρο και
στην παράγραφο 2θ αναφέρεται πως για «κοπή δένδρων μέσα σε εγκεκριμένα ρυμοτομικά
σχέδια ή τις Ζ.Ο.Ε. που δεν προστατεύονται από τις διατάξεις για την προστασία των
δασών και των δασικών γενικά εκτάσεων.» απαιτείται και πάλι έγκριση εργασιών
μικρής κλίμακας συνοδευόμενη από τεχνική έκθεση μηχανικού χωρίς όμως να
διευκρινίζεται για ποιον λόγο απαιτείται όλη αυτή η γραφειοκρατία και ποιες
παράμετροι εξετάζονται μέσα από μια τεχνική έκθεση
3. Όσον αφορά στο άρθρο
33 του νομοσχεδίου, οι χρονικές προθεσμίες οι οποίες περιγράφονται (εξάμηνα και
έτος) μπορούν να καθυστερήσουν την διαδικασία π.χ. συμμόρφωσης με δικαστικές
αποφάσεις, έως και πέντε και παραπάνω έτη. Η δυνατότητα παραμονής του αρχικού φακέλου
(με την δικαστική απόφαση) του ιδιώτη στον Δήμο για ένα εξάμηνο, μετά την
παρέλευση του οποίου συνεχίζεται η διαδικασία τροποποίησης κρίνεται ως χρόνος
υπερβολικός, την ίδια στιγμή που ο κώδικας διοικητικής διαδικασίας καθορίζει ως
εύλογο χρόνο για απάντηση σε αιτήματα πολιτών τις 40 ημέρες. Στην συνέχεια δεν
περιγράφεται κανένα χρονικό όριο για την ολοκλήρωση της διαδικασίας τροποποίησης.
Επιπλέον μετά από την ολοκλήρωση της τροποποίησης αναφέρεται (παράγραφος 3) ότι
ο Δήμος μπορεί και πάλι να ξεκινήσει διαδικασία επαναδέσμευσης με επίκληση
κάποιων γενικών και αόριστων προϋποθέσεων. Η όλη διαδικασία τελικά οδηγεί και
πάλι σε πολυετή ταλαιπωρία του πολίτη (τροποποίηση της τροποποίησης, έκδοση
Προεδρικού Διατάγματος, αναμονή εξαμήνου για να ανιχνευθεί η πραγματική πρόθεση
του Δήμου να εφαρμόσει το σχέδιο, πιθανή νέα πλέον διαδικασία οριστικής
αποδέσμευσης με νέα τροποποίηση διάρκειας και πάλι τουλάχιστον έτους).
Προτείνεται η απαλειφή της παραγράφου 3 του εν λόγω άρθρου και η υποχρέωση του
Δήμου να δηλώσει την πρόθεση επαναδέσμευσης του ακινήτου στο τέλος της
διαδικασίας της παραγραφου 1 του άρθρου (δηλαδή με την υποβολή του αρχικού
φακέλου του ιδιώτη με την δικαστική απόφαση). Σε περίπτωση μη δήλωσης τότε ο
Δήμος δεν μπορεί να επανέλθει
Επειδή με το νομοθέτημα αυτό πρώτιστο μέλημα πρέπει να
είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και η πάταξη της γραφειοκρατίας θεωρούμε πως τα
παραπάνω σημεία του υπόψη νομοσχεδίου θα πρέπει να τροποποιηθούν.
Για την
Διοικούσα Επιτροπή
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Σ.
Λαμπρόπουλος
Γεωπόνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου