Από ΓΕΩΤ.Ε.Ε. / ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Μέχρι 16 Ιουνίου είναι η προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων, από τους αγρότες, για τη χορήγηση άδειας για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού από αρδευτικές γεωτρήσεις και πηγάδια. (Επειδή 16 Ιουνίου είναι Σάββατο η καταληκτική ημερομηνία είναι η Δευτέρα 18 Ιουνίου). Στο πλαίσιο αυτό η «Αγροτική έκφραση» παρουσιάζει σήμερα 9 ερωτήσεις που έθεσε το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Κεντρικής Ελλάδας και τις αντίστοιχες απαντήσεις της Δ/νσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, μέσω των οποίων μπορούν να πάρουν χρήσιμες πληροφορίες οι παραγωγοί. Ας τις δούμε λοιπόν μια-μια επακριβώς:
Τι θεωρείται ως «υφιστάμενο δικαίωμα χρήσης νερού»; Πως αποδεικνύεται; Αρκεί η δήλωση καλλιέργειας για την απόδειξή του; Πέραν της δήλωσης ποιο άλλο έγγραφο θα μπορούσε να θεωρηθεί αποδεικτικό;
Σύμφωνα με τα (στ), (θ), και (μ), σχετικά ως υφιστάμενο δικαίωμα χρήσης νερού θεωρείται «αποδεικτικό δικαιώματος χρήσης νερού, όπως αντίγραφο σχετικής απόφασης παραχώρησης δικαιώματος χρήσης νερού, αντίγραφο παλαιός άδειας, παραστατικό της ΔΕΗ, βεβαίωση ή παραστατικό αρμόδιας δημόσιας αρχής Σε περίπτωση που δεν υφίσταται κανένα από τα ανωτέρω αποδεικτικά, ο ενδιαφερόμενος δύναται να προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής στην οποία θα δηλώνεται η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της υδροληψίας και η μη ύπαρξη κανενός από το ανωτέρω αποδεικτικά).
Η προσκόμιση δήλωσης καλλιέργειας του παραγωγού από τον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν αποτελεί αποδεικτικό ύπαρξης της γεώτρησης πριν το 2005, εκτός και αν αυτή αναφέρεται ρητά στη δήλωση καλλιέργειας του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Σύμφωνα με τα (στ), (θ), και (μ), σχετικά ως υφιστάμενο δικαίωμα χρήσης νερού θεωρείται «αποδεικτικό δικαιώματος χρήσης νερού, όπως αντίγραφο σχετικής απόφασης παραχώρησης δικαιώματος χρήσης νερού, αντίγραφο παλαιός άδειας, παραστατικό της ΔΕΗ, βεβαίωση ή παραστατικό αρμόδιας δημόσιας αρχής Σε περίπτωση που δεν υφίσταται κανένα από τα ανωτέρω αποδεικτικά, ο ενδιαφερόμενος δύναται να προσκομίσει υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής στην οποία θα δηλώνεται η ακριβής ημερομηνία έναρξης λειτουργίας της υδροληψίας και η μη ύπαρξη κανενός από το ανωτέρω αποδεικτικά).
Η προσκόμιση δήλωσης καλλιέργειας του παραγωγού από τον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν αποτελεί αποδεικτικό ύπαρξης της γεώτρησης πριν το 2005, εκτός και αν αυτή αναφέρεται ρητά στη δήλωση καλλιέργειας του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Είναι απαραίτητη η τοποθέτηση υδρομέτρου στις ηλεκτροδοτημένες γεωτρήσεις;
Σύμφωνα με το (μ), σχετικό (παράρτημα III), για τον έλεγχο της χρησιμοποιούμενης ποσότητας νερού, ο δικαιούχος υποχρεούται να τοποθετήσει υδρομετρητή, εφόσον αυτός δεν υφίσταται. Στις ηλεκτροδοτημένες γεωτρήσεις δύναται να ελεγχθεί η χρησιμοποιούμενη ποσότητα νερού και με άλλους τρόπους. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν και να αποδεικνύουν στην Υπηρεσία Ελέγχου με ποιόν τρόπο θα ελέγχουν την ποσότητα νερού που χρησιμοποιούν, έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν τη μέγιστη ποσότητα που τους χορηγείται με την άδειο χρήσης. Πιστεύουμε ότι η χρήση του υδρομετρητή για τον έλεγχο της χρησιμοποιούμενης ποσότητας νερού, από τους δικαιούχος όλων των γεωτρήσεων (ηλεκτροδοτημένων ή μη ηλεκτροδοτημένων), είναι ο πιο απλός και αξιόπιστος τρόπος ελέγχου της ποσότητας νερού που χορηγείται.
Σύμφωνα με το (μ), σχετικό (παράρτημα III), για τον έλεγχο της χρησιμοποιούμενης ποσότητας νερού, ο δικαιούχος υποχρεούται να τοποθετήσει υδρομετρητή, εφόσον αυτός δεν υφίσταται. Στις ηλεκτροδοτημένες γεωτρήσεις δύναται να ελεγχθεί η χρησιμοποιούμενη ποσότητα νερού και με άλλους τρόπους. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να γνωρίζουν και να αποδεικνύουν στην Υπηρεσία Ελέγχου με ποιόν τρόπο θα ελέγχουν την ποσότητα νερού που χρησιμοποιούν, έτσι ώστε να μην υπερβαίνουν τη μέγιστη ποσότητα που τους χορηγείται με την άδειο χρήσης. Πιστεύουμε ότι η χρήση του υδρομετρητή για τον έλεγχο της χρησιμοποιούμενης ποσότητας νερού, από τους δικαιούχος όλων των γεωτρήσεων (ηλεκτροδοτημένων ή μη ηλεκτροδοτημένων), είναι ο πιο απλός και αξιόπιστος τρόπος ελέγχου της ποσότητας νερού που χορηγείται.
Επιτρέπεται η «επέκταση» δικαιώματος, δηλαδή η αύξηση της αρδευόμενης έκτασης σε σχέση με την αναγραφόμενη στην παλιά άδεια έκταση; Υπό ποιες προϋποθέσεις;
Σύμφωνα με τα (στ), και (η), σχετικά, η άδεια που εκδίδεται αφορά αποκλειστικά και μόνο στη χρήση για την οποία υπάρχει υφιστάμενο δικαίωμα. Δεν επιτρέπεται αλλαγή της χρήσης που καθορίζεται στη χορηγούμενη άδεια, παρά μόνο κατόπιν υποβολής νέας αίτησης και έκδοση νέας σχετικής άδειας σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ’ αριθμ. 43504/2005 (Β’ 1784) ΚΥΑ. Συνεπώς ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση για χορήγηση υφιστάμενης χρήσης (σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 150559/2011 (Β’ 1440) ΚΥΑ) παράλληλα με χωριστή αίτηση για την επέκταση του δικαιώματος ή την αλλαγή χρήσης κλπ., σύμφωνα με τα ανωτέρω. Για την επέκταση της αρδευόμενης έκτασης θα λαμβάνονται υπόψη τα όρια και οι δυνατότητες των υδατικών αποθεμάτων και οι σημερινές ανάγκες αν η υφιστάμενη γεώτρηση έχει την δυνατότητα να καλύψει τις αιτούμενες νέες ανάγκες γεγονός που θα τεκμηριώνεται από αιτιολογημένη τεχνική μελέτη, τα τυχόν απαγορευτικά ή περιοριστικό μέτρα όπως
ορίζονται στο (ε), σχετικό και η γενικότερη πολιτική για την προστασία και διαχείριση των υδάτων της ευρύτερης περιοχής (β.σχετικό). Σας γνωρίζουμε ότι η μελέτη των Διαχειριστικών Σχεδίων για τη Θεσσαλία βρϊσκετοι σε τελική φάση και αναμένεται να θέσει κατευθύνσεις όσον αφορά και την επέκταση δικαιώματος και σε ποιες περιοχές. Συνεπώς η οποιαδήποτε αλλαγή του υφιστάμενου
δικαιώματος θα εξεταστεί και κάτω από το πρίσμα των Σχεδίων Διαχείρισης της περιοχής.
Μπορεί να παραχωρηθεί δικαίωμα χρήης σε τρίτους (πλην των αναγραφομένων στην αρχική άδεια δικαιούχων); Στην περίπτωση που μπορεί, αρκεί η σύνταξη υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/1986, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής ή απαιτούνται και άλλα έγγραφα ως προς την παραχώρηση χρήσης υφιστάμενου δικαιώματος;
Σύμφωνα με (ε), σχετικό (Κεφ. 2°, Απαγορευτικά μέτρα), απαγορεύεται η διάθεση νερού σε τρίτους που δεν αναφέρονται στη άδεια χρήσης νερού καθώς και η μεταφορά αρδευτικού νερού σε απόσταση μεγαλύτερη των 1.000 μέτρων από τη θέση της πηγής υδροληψίας. Σε ό,τι δε αφορά τη μεταφορά αρδευτικού νερού πέραν των 1.000 μέτρων, ισχύει μόνο για τους δικαιούχους που είχαν ενταχθεί στα σχέδια βελτίωσης και εφόσον αυτό αναφέρεται ρητό στην άδεια χρήσης νερού που έχει χορηγηθεί.
Σύμφωνα με (ε), σχετικό (Κεφ. 2°, Απαγορευτικά μέτρα), απαγορεύεται η διάθεση νερού σε τρίτους που δεν αναφέρονται στη άδεια χρήσης νερού καθώς και η μεταφορά αρδευτικού νερού σε απόσταση μεγαλύτερη των 1.000 μέτρων από τη θέση της πηγής υδροληψίας. Σε ό,τι δε αφορά τη μεταφορά αρδευτικού νερού πέραν των 1.000 μέτρων, ισχύει μόνο για τους δικαιούχους που είχαν ενταχθεί στα σχέδια βελτίωσης και εφόσον αυτό αναφέρεται ρητό στην άδεια χρήσης νερού που έχει χορηγηθεί.
Σε περίπτωση κοντινών γεωτρήσεων, η εισήγηση και επιβολή κοινής χρήσης με ποια διαδικασία και με ευθύνη ποιανού γίνεται; Ποια θεωρείται ως κοντινή απόσταση;
Κοντινές γεωτρήσεις θεωρούνται εκείνες που δεν πληρούν τους περιοριστικούς και απαγορευτικούς όρους περί αποστάσεων μεταξύ των γεωτρήσεων όπως ορίζονται στο (ε). σχετικό. «Σε περίπτωση κοντινών γεωτρήσεων δύνανται οι αρμόδιες Υπηρεσίες εξέτασης και έκδοσης των αδειών να εισηγηθούν και επιβάλλουν αντίστοιχο κοινή χρήση μιας εκ των δυο (ή περισσοτέρων) γεωτρήσεων, με χρήση κατάλληλων τεχνικών μέσων και με ποινή απαγόρευσης της αδειοδότησης στην περίπτωση άρνησης των αιτούντων» (στ. σχετικό). Η εξέταση θα γίνεται κατά περίπτωση λαμβάνοντας υπόψη τις αιτούμενες ανάγκες σε νερό, το είδος και μέγεθος των εκμεταλλεύσεων, τις δυνατότητες των υφισταμένων γεωτρήσεων, τους περιοριστικούς και απαγορευτικούς όρους σύμφωνα με τις κείμενες
διατάξεις και τη γενικότερη πολιτική για την προστασία και διαχείριση των υδάτων της ευρύτερης περιοχής.
Κοντινές γεωτρήσεις θεωρούνται εκείνες που δεν πληρούν τους περιοριστικούς και απαγορευτικούς όρους περί αποστάσεων μεταξύ των γεωτρήσεων όπως ορίζονται στο (ε). σχετικό. «Σε περίπτωση κοντινών γεωτρήσεων δύνανται οι αρμόδιες Υπηρεσίες εξέτασης και έκδοσης των αδειών να εισηγηθούν και επιβάλλουν αντίστοιχο κοινή χρήση μιας εκ των δυο (ή περισσοτέρων) γεωτρήσεων, με χρήση κατάλληλων τεχνικών μέσων και με ποινή απαγόρευσης της αδειοδότησης στην περίπτωση άρνησης των αιτούντων» (στ. σχετικό). Η εξέταση θα γίνεται κατά περίπτωση λαμβάνοντας υπόψη τις αιτούμενες ανάγκες σε νερό, το είδος και μέγεθος των εκμεταλλεύσεων, τις δυνατότητες των υφισταμένων γεωτρήσεων, τους περιοριστικούς και απαγορευτικούς όρους σύμφωνα με τις κείμενες
διατάξεις και τη γενικότερη πολιτική για την προστασία και διαχείριση των υδάτων της ευρύτερης περιοχής.
Αρκεί η υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/1986, με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής σε περίπτωση που δεν υφίσταται αποδεικτικό δικαιώματος χρήσης νερού; Η αδειοδότηση άντλησης ύδατος από κανάλια γίνεται μέσω των ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ; Οι παραπάνω οργανισμοί διαθέτουν αντίστοιχες άδειες;
Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού από οποιαδήποτε πηγή υδροληψίας υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται στα (στ), και (μ), σχετικά. Ως εκ τούτου και οι φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων (Τ.Ο.Ε.Β., Γ.Ο.Ε.Β., Δ.Ε.Υ.Α., Δήμοι κλπ.) οφείλουν να προμηθευτούν άδεια χρήσης νερού για αρδευτικούς σκοπούς για τις περιοχές δικαιοδοσίας τους. Προκειμένου για λήψη νερού από δημόσιες υδροληψίες τοπικής σημασίας που δε διαχειρίζονται συγκεκριμένοι φορείς διαχείρισης όπου έχουν δικαίωμα χρήσης περισσότερα του ενός φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, η αίτηση αδειοδότησης υποβάλλεται από τον αντίστοιχο Οργανισμό για λογαριασμό των
χρηστών μετά από σχετική αίτηση σε αυτόν ((ι.), (κ), και (λ). σχετικά).
Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα χρήσης νερού από οποιαδήποτε πηγή υδροληψίας υποχρεούνται να ζητήσουν την έκδοση άδειας χρήσης νερού για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού σύμφωνα με τις διαδικασίες που προβλέπονται στα (στ), και (μ), σχετικά. Ως εκ τούτου και οι φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων (Τ.Ο.Ε.Β., Γ.Ο.Ε.Β., Δ.Ε.Υ.Α., Δήμοι κλπ.) οφείλουν να προμηθευτούν άδεια χρήσης νερού για αρδευτικούς σκοπούς για τις περιοχές δικαιοδοσίας τους. Προκειμένου για λήψη νερού από δημόσιες υδροληψίες τοπικής σημασίας που δε διαχειρίζονται συγκεκριμένοι φορείς διαχείρισης όπου έχουν δικαίωμα χρήσης περισσότερα του ενός φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, η αίτηση αδειοδότησης υποβάλλεται από τον αντίστοιχο Οργανισμό για λογαριασμό των
χρηστών μετά από σχετική αίτηση σε αυτόν ((ι.), (κ), και (λ). σχετικά).
Η τομή και οι δοκιμαστικές αντλήσεις θεωρούνται απαραίτητες για την καταγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των έργων υδροληψίας;
Η τομή και οι δοκιμαστικές αντλήσεις θεωρούνται απαραίτητες για την καταγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των νέων έργων υδροληψίας. Για τις υφιστάμενες γεωτρήσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών περιγράφονται όπως ορίζονται στις (η), και (μ), σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Ο υπολογισμός του αρδευτικού νερού γίνεται με βάση την ελάχιστη, την μέγιστη ή την μέση τιμή βάσει της ΚΥΑ Φ16-6631/1989 ; Ο βαθμός απόδοσης της μεθόδου άρδευσης (0,90 έως 0,75%) πρέπει να συνυπολογίζεται; Ο υπολογισμός της χορηγούμενης ποσότητας νερού γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της (γ). σχετικής Κ.Υ.Α. και με βάση τη μέγιστη τιμή ((δ), και (στ), σχετικά, άρθρο 6 και 7 αντίστοιχα «Κατηγορίες και στοιχεία της άδειας»).
Η τομή και οι δοκιμαστικές αντλήσεις θεωρούνται απαραίτητες για την καταγραφή των τεχνικών χαρακτηριστικών των νέων έργων υδροληψίας. Για τις υφιστάμενες γεωτρήσεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών περιγράφονται όπως ορίζονται στις (η), και (μ), σχετικές Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Ο υπολογισμός του αρδευτικού νερού γίνεται με βάση την ελάχιστη, την μέγιστη ή την μέση τιμή βάσει της ΚΥΑ Φ16-6631/1989 ; Ο βαθμός απόδοσης της μεθόδου άρδευσης (0,90 έως 0,75%) πρέπει να συνυπολογίζεται; Ο υπολογισμός της χορηγούμενης ποσότητας νερού γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της (γ). σχετικής Κ.Υ.Α. και με βάση τη μέγιστη τιμή ((δ), και (στ), σχετικά, άρθρο 6 και 7 αντίστοιχα «Κατηγορίες και στοιχεία της άδειας»).
Οι άδειες που εκδόθηκαν πριν την εφαρμογή της ΚΥΑ 150559 και αφορούν άρδευση περισσότερων των 100.000 κυβικών ανά έτος απαιτούν περιβαλλοντική αδειοδότηση;
Η περιβαλλοντική αδειοδότηση γεωτρήσεων για τις οποίες εκδόθηκαν άδειες πριν την εφαρμογή της Κ.Υ.Α. με αρ. οικ. 150559/2011 και οι οποίες είναι σε ισχύ, θα προσαρμοστεί με την λήξη των αδειών και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο λήξεως τους.
Η περιβαλλοντική αδειοδότηση γεωτρήσεων για τις οποίες εκδόθηκαν άδειες πριν την εφαρμογή της Κ.Υ.Α. με αρ. οικ. 150559/2011 και οι οποίες είναι σε ισχύ, θα προσαρμοστεί με την λήξη των αδειών και σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις κατά τον χρόνο λήξεως τους.
ΣΧΕΤΙΚΑ:
α. Το με α.π. 161 / 16-05-2012 έγγραφο σας.
β. Ο Ν.3199/2003 (ΦΕΚ 280 Α”) «Προστασία και Διαχείριση των υδάτων, κ.λπ.».
γ. Την ΚΥΑ με α.π. Φ. 16/6631/1989 (ΦΕΚ 428/Β/02-6-1989) «Προσδιορισμός κατώτατων
και ανώτατων ορίων των αναγκαίων ποσοτήτων νια την ορθολογική χρήση νερού στην άρδευση»
δ. Η Κ.ΥΑ με α.π. 43504/05-12-2005 (Φ.Ε.Κ. 1784 Β’) «Κατηγορίες αδειών χρήσης υδάτων και
εκτέλεσης έργου αξιοποίησης τους, διαδικασία έκδοσης, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος αυτών».
ε. Η απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας με α.π. 3163/102253/17-12-2008 (ΦΕΚ 2716/Β/31-12-2008), περί επιβολής απαγορευτικών, περιοριστικών και λοιπών ρυθμιστικών μέτρων για τη προστασία του υδατικού δυναμικού σε ολόκληρη την Περιφέρεια Θεσσαλίας. στ. Η Κ.Υ.Α. με αρ. οικ.150559/2011 (ΦΕΚ 1440/Β/16-06-2011) «Διαδικασίες όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού», όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. οικ. 160143/2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2834/Β/15-12-2011).
ζ. Η Εγκύκλιος με αρ. οικ. 150673/13-07-2011 της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ
«Αρμοδιότητες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών της χώρας στον τομέα των υδάτων βάσει του Ν3852/10».
η. Η Εγκύκλιος με αρ. οικ. 150895/13-09-2011 της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ
«Διευκρινίσεις σχετικά με την ορθή εφαρμογή της αρ. οικ. 150559/10-6-2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1440 Β) «Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού» καθώς και της αρ.43504/2005 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1784 Β’).
θ. Το με α.π. 110008/18-01-2012 έγγραφο της Δ/νσης Υποστήριξης & Ανάπτυξης της
Ειδικής Γραμματείας Υδάτων με θέμα «Ερωτήματα-Διευκρινήσεις σχετικά με την αριθμ. οικ.
150559/16-06-11 - Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα
δικαιώματα χρήσης νερού».
ι. Το με α.π. 377/46162/09-03-2012 έγγραφο μας περί διαχείρισης υδάτων για αρδευτικούς
σκοπούς.
κ. Το με α.π. 401/48963/13-03-2012 έγγραφο μας περί χορήγησης άδειας χρήσης νερού σε
φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων (Τ.Ο.Ε.Β.,Γ.Ο.Ε.Β. κλπ.).
λ. Το με α.π. 110317/26-03-2012 έγγραφο της Δ/νσης Υποστήριξης & Ανάπτυξης της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων περί χορήγησης άδειας χρήσης νερού σε φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων.
μ. Η Κ.Υ.Α. με αρ. οικ. 110424/2012 (ΦΕΚ 1190/Β/11-04-2012) Τροποποίηση της υπ’ αριθμ.
οικ. 150559/10-06-2011 Κ.Υ.Α. «Διαδικασίες όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού».
α. Το με α.π. 161 / 16-05-2012 έγγραφο σας.
β. Ο Ν.3199/2003 (ΦΕΚ 280 Α”) «Προστασία και Διαχείριση των υδάτων, κ.λπ.».
γ. Την ΚΥΑ με α.π. Φ. 16/6631/1989 (ΦΕΚ 428/Β/02-6-1989) «Προσδιορισμός κατώτατων
και ανώτατων ορίων των αναγκαίων ποσοτήτων νια την ορθολογική χρήση νερού στην άρδευση»
δ. Η Κ.ΥΑ με α.π. 43504/05-12-2005 (Φ.Ε.Κ. 1784 Β’) «Κατηγορίες αδειών χρήσης υδάτων και
εκτέλεσης έργου αξιοποίησης τους, διαδικασία έκδοσης, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος αυτών».
ε. Η απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας με α.π. 3163/102253/17-12-2008 (ΦΕΚ 2716/Β/31-12-2008), περί επιβολής απαγορευτικών, περιοριστικών και λοιπών ρυθμιστικών μέτρων για τη προστασία του υδατικού δυναμικού σε ολόκληρη την Περιφέρεια Θεσσαλίας. στ. Η Κ.Υ.Α. με αρ. οικ.150559/2011 (ΦΕΚ 1440/Β/16-06-2011) «Διαδικασίες όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού», όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. οικ. 160143/2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2834/Β/15-12-2011).
ζ. Η Εγκύκλιος με αρ. οικ. 150673/13-07-2011 της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ
«Αρμοδιότητες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Περιφερειών της χώρας στον τομέα των υδάτων βάσει του Ν3852/10».
η. Η Εγκύκλιος με αρ. οικ. 150895/13-09-2011 της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΚΑ
«Διευκρινίσεις σχετικά με την ορθή εφαρμογή της αρ. οικ. 150559/10-6-2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1440 Β) «Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού» καθώς και της αρ.43504/2005 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1784 Β’).
θ. Το με α.π. 110008/18-01-2012 έγγραφο της Δ/νσης Υποστήριξης & Ανάπτυξης της
Ειδικής Γραμματείας Υδάτων με θέμα «Ερωτήματα-Διευκρινήσεις σχετικά με την αριθμ. οικ.
150559/16-06-11 - Διαδικασίες, όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα
δικαιώματα χρήσης νερού».
ι. Το με α.π. 377/46162/09-03-2012 έγγραφο μας περί διαχείρισης υδάτων για αρδευτικούς
σκοπούς.
κ. Το με α.π. 401/48963/13-03-2012 έγγραφο μας περί χορήγησης άδειας χρήσης νερού σε
φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων (Τ.Ο.Ε.Β.,Γ.Ο.Ε.Β. κλπ.).
λ. Το με α.π. 110317/26-03-2012 έγγραφο της Δ/νσης Υποστήριξης & Ανάπτυξης της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων περί χορήγησης άδειας χρήσης νερού σε φορείς διαχείρισης συλλογικών δικτύων.
μ. Η Κ.Υ.Α. με αρ. οικ. 110424/2012 (ΦΕΚ 1190/Β/11-04-2012) Τροποποίηση της υπ’ αριθμ.
οικ. 150559/10-06-2011 Κ.Υ.Α. «Διαδικασίες όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού».
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ της Δ.Ε. ΓΕΩΤ.Ε.Ε. / Κεντρικής Ελλάδας
Γ. Γεωργιάδης - Γεωπόνος
Γ. Γεωργιάδης - Γεωπόνος
Πηγή: Εφημ. Αγροτική Έκφραση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου